Laptopkamp

Wat heb ik een heerlijke drie dagen achter de rug. Zoals de meeste van jullie wel weten werk ik voor Visio. Dit is een organisatie voor blinden en slechtziende. Ik werk op een afdeling die zich bezighoudt met kennis rondom computerhulpmiddelen voor deze doelgroep. De afgelopen drie dagen mocht ik helpen met "het laptopkamp". Kinderen met een visuele beperking gaan in groep 7 het laptoptraject in. Er word gekeken wat voor hen het beste hulpmiddel is, er wordt een laptop aangevraagd, ze krijgen typeles en krijgen les in het omgaan met hun hulpmiddel.

Aan het begin van groep 8 komen ze drie dagen naar Visio voor het laptopkamp want ze moeten goed met hun laptop om kunnen gaan op het moment dat ze naar de middelbare school gaan.
De kinderen krijgen tijdens het kamp opfris lessen in windows/word, excel, powerpoint en internet. Maar ook omgaan met je laptop en veilig internetten komen aanbod. Je tas snel in- en uitpakken is ook belangrijk op de middelbare school dus dat wordt ook een paar keer geoefend. Tijdens het kamp wordt ook gesproken over pesten en of ze gepest worden (het antwoordt is overgens dat ze allemaal gepest worden met hun beperking) Het zijn dagen die vroeg beginnen en laat eindigen en waarin naast alle lessen ook veel leuke dingen gedaan worden.

Donderdagochtend toen de kinderen gebracht werden waren ze allemaal een beetje stilletjes omdat ze op een lokatie komen waar ze niet eerder geweest zijn met kinderen die ze niet kennen. Toen de ouders ze vandaag weer op kwamen halen waren ze weer stilletjes maar nu omdat ze volkomen afgemat waren LOL

Ja, de afgelopen drie dagen waren dodelijk vermoeiend maar zo ontzettend leuk! Ik hoop dat ik volgend jaar weer mee kan doen.

Reacties

Dora zei…
He wat een toeval een kennis/oud collega van mij heeft ook hulp van jullie, en volgens mij ook bij jullie gewerkt!
Mooi dat deze organisatie er is!
Janny zei…
dankbaar werk lijkt me dat Ingen en fijn dat jullie iets voor die kinderen kunnen betekenen want makkelijk hebben ze het niet in deze harde maatschappij
RosesMarijke zei…
Wat een mooi en fijn werk doe jij Ingen...petje af hoor!!
Sandra1968 zei…
Leuk om te lezen wat jouw werk inhoudt. En hoe moe was je zelf na 3 dagen ;-)