Creatieve uitdagingen

Ik kwam afgelopen week een ontzettend leuk blog tegen op het internet: Daisy Yellow. De schrijfster van dit blog plaatst elke maand een aantal creatieve uitdagingen en het lijkt me erg leuk om daaraan mee te doen. Ik ben veel bezig met kaarten en scrapbookpagina's te maken waarbij het me heel erg om het resultaat gaat. Ik ben niet echt bezig met gewoon doen maar kijk heel goed waar ik een papiertje of een knoopje plak omdat het een bepaalde esthetische uitstraling moet hebben. Ik word heel erg getrokken door dit blog omdat het bij deze projecten en uitdagingen vooral om het proces en het plezier gaan. Als je het eindresultaat mooi vind is dat leuk meegenomen maar dat is zeker niet het belangrijkste. Er wordt veel gesproken over een "art journal". Dit is een persoonlijk dagboek dat door een kunstenaar bijgehouden wordt met plaatjes, sketches, tekeningen en soms ook woorden. Ik heb besloten om een dergelijk boek te gaan beginnen maar omdat ik kunst dagboek wel een heel groot woord vind voor wat ik doe heb ik besloten om het Creative Journal te noemen. We zien wel wat het wordt zolang ik er maar plezier in heb is het goed.

Een van de uitdagingen voor deze maand is om een "art project" met een kind te doen. Nu doen Jort en ik wel vaker creatieve dingen maar het leek me leuk om eens lekker met verf te gaan kliederen en Jort was hier ook meteen voor te porren. We hebben een ondergrond gemaakt met een brayer en toen zelf stempels gemaakt van aardappels en daarmee de ondergrond opgevrolijkt. Jort had mij een tijd geleden zien "spetteren" met een kwast en verf en dat wilde hij ook graag doen. Zie hier het resultaat:

 

  

  

  

Robert en ik hebben het kunstwerk vanavond in een mooie lijst gedaan en morgen hangen we het op. Ik denk dat Jort daar erg blij van wordt!

Reacties

m@deliefjuh zei…
wauw! leuk hoor. ik deed dat vroeger ook met mijn moeder ;)
Dora zei…
Wauw ik kan me ook nog zoiets herinneren ziet er gaaf uit!
Margot zei…
gaaf! kan zo naar de kunstuitleen!
Sandra1968 zei…
Ziet er erg leuk uit!
En heerlijk om zo samen met Jort aan iets te werken :-)
Groetjes, Sandra
Alexandra zei…
Een herman brood is er niets bij, haha. Ziet er geweldig uit. Wat zal hij trots zijn dat zijn werk op komt te hangen en mama heeft weer iets te scrappen, leuk hoor.
Anoniem zei…
Wauw wat een kunstwerk Jort ;0)

Groetjes van Janneke
Chris zei…
How nice is this!!
Debbie Stip zei…
Een kunstenaar in de dop! Erg leuk om eigen kunst in huis te hebben, ook om dat het de herinnering van de dag behoudt zo!

groetjes,
Debbie
Miranda zei…
wauw wat mooi! dat wil ik ook wel in huis;)