Nieuwe schoenen besteld

Vandaag was ik weer bij de orthopedische schoenmaker voor een tweede passing. Vandaag moest ik ook aangeven hoe de schoen eruit moet komen te zien. Ik heb in de afgelopen weken plaatjes van schoenen uitgeknipt en er uiteindelijk vier meegenomen naar de schoenmaker. In overleg hebben we besloten om de schoen op onderstaande plaatje te nemen. Bontrandje laten we weg omdat ik er minimaal 18 maanden mee moet doen en in de zomer is dat niet echt praktisch. Het grootste deel wat nu nog bruin is word van het onderste staaltje suede. Jammer genoeg is de kleur op de foto niet helemaal zoals in het echt. De delen die met pen gestreept zijn gemaakt worden van een iets donkerder nubuck leer gemaakt. De witte rand word vervangen door een bijpassende bruine kleur. Ik vind het wit zelf wel leuk maar omdat het model wat ik uiteindelijk zal krijgen er een stukje lomper uit zal zien heeft de schoenmaker me ervan overtuigd dat het wit teveel op zou vallen. 


Op 9 december mag ik mijn nieuwe schoenen ophalen. Ik ben heel benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit komen te zien. Ik weet dat ze (helaas) niet op het plaatje zullen lijken. Nu maar hopen dat ik ze toch leuk vind.

Reacties

Kitty zei…
Mijn schoonmoeder had ook orthoschoenen. Altijd het oude paar op reserve ;(
Eigenlijk is het te gek hoe lang je er mee moet doen, en dan maar één paar zeker he? Maar wel mooi dat ze iets voor je kunnen maken dat je min of meer zelf ontworpen hebt. En dan is het idd toch nog afwachten of het geworden is zoals je gehoopt had. Diuimduimduim...
Margot zei…
ik ben benieuwd naar het resultaat!
irene zei…
Nou Ingen ik hoop dat ze zo mooi worden als je hoopt. En dat bontje weglaten lijkt me handig als je ze ook in de zomer gaat dragen.
groetjes Irene